สุดแต่ใจ ใครจะคิด...ทำอย่างไร ให้รักครั้งนี้ยั่งยืนตลอดไป?
  
  
ColumDetail
17
สุดแต่ใจ ใครจะคิด...ทำอย่างไร ให้รักครั้งนี้ยั่งยืนตลอดไป?

คอลัมน์ : สุดแต่ใจใครจะคิด
HUG Magazine ปีที่ 5 ฉบับที่ 2

ทำอย่างไร ให้รักครั้งนี้ยั่งยืนตลอดไป?

ทำอย่างไร
ให้รักครั้งนี้ยั่งยืนตลอดไป?

          ใครที่กำลังเครียด และเริ่มรู้สึกว่ารักที่มีอยู่นั้นกำลังเหี่ยวเฉาลงไปทุกที จนทำให้อยากอยู่คนเดียวในบางครั้ง ทั้งๆ ที่ยังรู้สึกรักและห่วงใยคู่รักอยู่ นี่คงเป็นสัญญาณให้คุณถึงเวลาเติมเต็มความหวานให้รักของคุณแล้วหละ แต่ถ้ายังไม่รู้ว่าจะจัดการกับปัญหาได้
อย่างไร มาดูนานาทัศนะจากนักแสดงคนดัง ที่พวกเขาจะมาบอกเล่าถึงประสบการณ์กัน

กีต้าร์ – ศิริพิชญ์ วิมลโนช

         ประเดิมคนแรกกันที่คุณแม่คนเก่งลูก 2  ‘กีต้าร์ – ศิริพิชญ์ วิมลโนช’ ผู้มีประสบการณ์ด้านความรักมาเป็นอย่างดี เธอแสดงความคิดเห็นได้อย่างน่าสนใจว่า “ยามที่สามีเราเหนื่อย คนที่เป็นภรรยาจำเป็นต้องคอยหมั่นสังเกต เอาใจใส่สามีตั้งแต่หัวจรดปลายเท้า เราอาจจะไม่รับรู้ถึงปัญหาทุกอย่างที่เขาได้พบเจอ เราในฐานะช้างเท้าหลังก็ควรที่จะให้กำลังใจ ไม่ว่าจะในยามสุขหรือทุกข์ แต่สิ่งสำคัญเหนือสิ่งอื่นใด เมื่อร่วมชีวิตกันแล้วต้องให้เกียรติ และเคารพสามี อย่าปล่อยมือในยามที่เขาเผชิญกับความท้อแท้ใจค่ะ”
จาตุรงค์ มกจ๊ก
          คนถัดมา ‘จาตุรงค์ มกจ๊ก’ หรือ ‘จาตุรงค์ พลสมบูรณ์’ ดาวดวงเด่นในวงการบันเทิงอีกดวงหนึ่ง ที่จรัสแสงเป็นตัวอย่างที่ดีให้กับคลื่นรุ่นหลังในวงการมายาวนาน ไม่ใช่เพียงเรื่องของการทำงานเท่านั้น ในส่วนของครอบครัว ผู้ชายคนนี้ก็ให้ความสำคัญไม่ยิ่งหย่อน เขาเล่าถึงเทคนิคการประครองรักอย่างยั่งยืนว่า “บางคู่อาจเริ่มต้นชีวิตคู่ช้าหรือเร็วแตกต่างกันไป แต่สำหรับคู่ของผมเราเริ่มต้นเร็ว ตั้งแต่อายุยังน้อย อาจจะดูเหมือนยากที่จะเดินทางร่วมกันมาถึงวันนี้ เราใช้วิธีค่อยๆ เรียนรู้ศึกษากันไปทีละนิด ปรับตัวกันไปตามปัญหาและประสบการณ์ที่ได้พบเจอร่วมกันมา อาจจะผิดบ้างถูกบ้างเราก็อภัยให้กัน ขอเพียงมีความจริงใจต่อกัน เต็มใจที่จะสนับสนุนกัน รับรองว่าชีวิตรักก็จะมั่นคงได้ด้วยตัวของมันเองครับ”

ตุ๊กกี้ – สุดารัตน์ บุตรพรหม

          ‘ตุ๊กกี้ – สุดารัตน์ บุตรพรหม’ เมื่อเจอตัวซุป’ตาร์ตลกหญิงคนดังของเมืองไทยทั้งที มีโอกาสดีๆ แบบนี้ เลยแอบถามถึงเคล็ดลับการครองรักอย่างมั่นคง ตุ๊กกี้เล่าให้เราฟังว่า “จุดเริ่มต้นของความรักเกิดขึ้นเพราะความประทับใจในกันและกัน คนหนึ่งต้องประทับใจอีกคน ไม่อย่างนั้นจะไม่เกิดความรักขึ้นเลย ตุ๊กกี้รู้สึกรักบูบู้ เพราะความรักของเขาเป็นสิ่งสวยงาม บริสุทธิ์ ไม่หวังสิ่งตอบแทน สัมผัสถึงความห่วงใยที่ออกมาจากใจ เวลาที่เราทะเลาะกันมีปากเสียง ตุ๊กกี้จะอธิบายจนกว่าจะเข้าใจถึงเหตุผลของกันและกัน จะไม่ปล่อยปัญหาทิ้งไว้นาน และทุกครั้งหลังจากเคลียร์กันจบ สิ่งที่เราสองคนมักจะทำนั่นก็คือ มอบรอยยิ้มให้แก่กันและกัน นั่นหมายความว่า เราพร้อมอภัยในสิ่งที่เคยทำผิดพลาดไป”
ต่อ – นันทวัฒน์ อาศิรพจนกุล
          ‘ต่อ – นันทวัฒน์ อาศิรพจนกุล’ นักแสดงหนุ่มเจ้าของลักยิ้มแก้มบุ๋ม เขาแสดงทัศนะกับเรื่องของการถนอมรักอย่างยั่งยืนว่า “สิ่งที่เป็นข้อห้ามสำหรับความรักนั่นก็คือ อย่ารักกันโดยประมาท ถึงแม้ว่าจะแต่งงานกันแล้ว ก็ไม่ควรคิดว่าเขาคือของตายที่อยากจะทำอะไรก็ทำตามใจ พูดจาไม่ถนอมน้ำใจ เวลาทำอะไรก็ควรคิดถึงใจเขาใจเราให้มากๆ ให้เกียรติกัน แชร์ความรู้สึกกันให้มากๆ ไม่ว่าจะทุกข์หรือสุข หมั่นเติมพลังให้กันทุกวัน แล้วความสุขจะอยู่กับคู่ของคุณตลอดไปครับ” 

       
   การมีความรักที่ดีสักครั้ง นอกจากความรู้สึกดีๆ ที่มอบให้แก่กันแล้ว ยังคงต้องการการดูแล ใส่ใจ ไม่แตกต่างจากต้นไม้ที่ต้องบำรุงรักษา หมั่นรดน้ำ พรวนดิน ให้ต้นรักต้นนี้เติบโตอย่างแข็งแรงและยั่งยืนตราบนานเท่านาน

 

 

Comments

fake watches
Friday, January 18, 2013 11:03 AM
The strikingly famous Hublot compellation shakedown prestige that the connoisseurs’ husky notion of a inherent branded sans pareil whole-length thanks to the totality by magnetic the famously truthful timepieces force the nightmare of watch-making.
pearl necklace pendant
Monday, January 21, 2013 5:00 PM
Cool site! Thanks for the information! I like this article.
http://www.onepearls.com/earrings-jewelry/c14/index.html
Monday, January 21, 2013 5:00 PM
I am really satisfied with this posting that you have given us. This is really a stupendous work done by you. Thank you and looking for more posts.
freshwater pearls
Monday, January 21, 2013 5:01 PM
Thank you very much for posting and sharing this great article. It is so interesting. I want to know some other information about this site..
fes
# fes
Thursday, January 31, 2013 3:32 PM
There is also the factor that you can't help but enjoy red highlights in brown hair Aniston as a person and a celebrity dark red hair extensions. She seems always have the right clothing on highlights on brown hair and be in the right place. She has been in many great movies highlights for brown hair with top actors including Adam Sandler recently. She is on the talk shows and very open real hair extensions uk and honest about who she is and what she wants.
waxde
# waxde
Sunday, February 10, 2013 7:31 PM
If you are in search of white human hair extensions in New York City then you will would like to shop white hair extensions around. The ideal rates that you just can get for weft hair extensions cheap are generally located by way of going to diverse salons which have very good weave hair online ratings. Redken Salons have great weave hair extensions for white women pros who can offer you a consultation on how much it is going to price for great high quality hair extensions.
cheap nfl jerseys
# cheap nfl jerseys
Monday, March 11, 2013 8:14 PM
If you are a fan of the National League, then you will be one of the cheap nfl jerseys online shoppers who will empty our shelves off with logo cheap nfl jerseys nfl shop items from the Atlanta nfl shop Braves, the Colorado Rockies, the Cincinnati Braves, the St. wholesale jerseys Louis Cardinals, and the San wholesale jerseys Francisco Giants. jerseys jerseys


http://www.cooljerseyscheap.com
DSDSF
Thursday, April 18, 2013 4:46 PM
Yocheap jerseys
nfl jerseys cheap
wholesale jerseys
u can start a plan to all on your own. If you chose to work with a team of fitness experts you can achieve your results faster and more efficiently. They'll help you set goals and work tnba jerseys
cheap jerseys wholesale
cheap jerseys free shipping
owards new levels of fitness, work on reducing the risks of disease and help you with learning new eating habits.
Marc Jacobs Handbags
Tuesday, May 07, 2013 1:56 PM

We might also contend that chan luu bracelet is a pretty compelling reading of Marc Jacobs UK's most overexposed play (The dolls in her bedroom? Marc by marc Jacobs. Adler added his own personal twist to shade by decking them out in variations of red, white and blue. Each pair also has the phrase "our http://www.marcjacobsbagsstore.com marc jacobs bags store makes you look smarter" embossed on the inner temple, too. It is great for those natural warm summer nights and for those brought on by Marc Jacobs UK or extra chan luu. Almost invariably, when a dude finds out what I do for a coach purses outlet, first he wants to tell me about that time where he spent an "exorbitant" amount of money (usually less than $600 - straight guys and their Marc Jacobs UK bags are so adorable) on a Marc by marc Jacobs that he actually loves, and it was totally worth it, so he understands the whole Marc By Marc Jacobs Clutch thing.The initial launch stages of this initiative will provide members with 10% off all purchases of regular-priced cheap coach purses for one year.CHAN LUU will be reporting live one again from the event's dedicated eco-conscious showspace, the Marc Jacobs Sale, from May 6-9 and we're excited to see all of the emerging green talent that will be surrounding us.That's okay, they're giving out a shopping repreive by once again slashing http://www.usitccoachpurses.net coach outlet store by 30% off. After all, who doesn't want to carry a little bit of summer with them wherever they go? This is the http://www.voguecoachoutlet.com coach outlet online I grew up in and it became a huge part of who I am. It has had a role in shaping me as an ultrarunner, but it really is just what makes me, me.If you've been wanting to try the perforated trend but fear the see-through look, a classic (and discreet - these cutouts are lined with metallic leather underneath) Alaïa is as good as it gets."The white "Marc by marc Jacobs UK" Blaze of http://www.marcjacobssale.co.uk Marc Jacobs UK features a subtle shrimp camo beneath a thin translucent layer, mimicking the wrapper skin of a Marc Jacobs UK, whereas the yellow "Marc Jacobs UK" boasts a high quality suede and leather, representing the wrapper of Marc by marc Jacobs pork dumpling.

GHYFUYT
Tuesday, May 14, 2013 4:06 PM

The popular Fitbit activity tracker is now available to be worn around the wrist. That, cheapjerseysusajerseys cheapjerseysusa along with new goal indicator, proves to be an impressive combination,Almost half of women get stressed out trying to live up to the cheap nfl jerseys
cheap jerseysstandards set on social media, according to a survey. "Pinterest stress" is also a problem in the home of Crave writer Eric Mack, but not for the woman of the house
mark
# mark
Wednesday, June 05, 2013 2:18 PM
A wonderful blog post with a lot of helpful knowledge . I would love to get informs from you. Keep blogging. All the best.
mba dissertations

Post Comment

Name (required)

Email (required)

Website

Enter the code shown above in the box below

  
  
new laws

จากเพื่อนเลื่อนเป็นแฟน :: ปันปัน - สุทัตตา

 

  
  
 
  
  
 

โสดสุกสโมสร

Facebook

 

 อ่านHUGในแบบE-BOOK ได้แล้ว คลิ๊กเลย!!!